Iklan

Tuesday 22 March 2011

Tsunami di Jepun

Ura-ura mengatakan gelombang ke-2 tsunami akan kembali...akhirnya terjadi juga...tanggal 11hb March 2011 akan menjadi titik hitam bagi warga Jepun..mendengarkan berita tersebut terus saya teringatkan kata-kata yang pernah saya dengar sebelum ini "tsunami akan kembali"...ya benar!!!! tsunami telah kembali....kebetulan ketika kejadian itu, saya sedang ber"chatting" bersama kawan saya yang berada di Jepun..tidak mengetahui apa-apa sehinggalah ketika menonton berita..barulah saya tahu yang Jepun telah ditimpa mala petaka yang amat dahsyat selepas tsunami di Acheh..
Melalui cerita sahabat saya yang berada di Tokyo Jepun, beliau memberitahu masih terdapat gegaran susulan sehingga ke hari ini..wooowww!!!!...bayangkan..mereka sentiasa hidup dalam kebimbangan ditambah pula dengan suhu pada waktu ini serta kesan radiasi...
Ape-ape pun kejadian ini membuka mata ramai pihak untuk menghulurkan bantuan.
Keprihatinan seluruh penduduk dunia menunjukkan bahawa masih ada lagi manusia di dunia ini yang bersifat luhur, walaupun tidak seagama tapi kite tetap makhluk ciptaan-Nya...

No comments:

Post a Comment