Iklan

Friday 18 March 2011

Sabah di Bawah Bayu

Mendengarkan nya..terasa indah sekali..sudah sekian lama ingin menjejakkan kaki ke bumi Sabah..akhirnya pada 20th Mac 2011 yang lepas saya telah berpeluang ke sana.
Menaiki pesawat Air Asia, perjalanan mengambil masa kira-kira 2 jam..sungguh asyik melihat pulau-pulau kecil sewaktu pesawat mahu mendarat.
Bagi mereka yang gemarkan aktiviti memanjant gunung ni la peluang terbaik..Kalau saya, memang niat dihati untuk mendaki sudah lama terpendam tapi apakan daya. Hajat tu x dapat dipenuhi walaupun hanya ke kaki gunung..sebabnya untuk saya ke sana cuaca tidak begitu mengizinkan..so sedey..sob3x..tetiba lak nak nangis..
Planning lain terpaksa dibuat..so kiteorg smua pakat pergi ke pulau2 yang nampak dr kapal terbang tadi..
"Manukan dan Mamutik"...perggghhh!!! memang cantik..tak payah nak berenang ke tengah laut macam kat Pulau Tioman...tepi2 pantai jek..cantik betul batu karang yg ada..so jagalah alam sekitar...Dh puas bersnorkling aktiviti bershopping le..memang sonok tempat shopping ni..sape yang x tau ngan "Pasar Philipin"...rambang bijik mata nengok mutiara..sebelum ni tengok kat KL sebiji2x..paling bykpn berantai2 jek..ni beribu-ribu bijik rantai ..ha~!! smpi nk pilih pun dh tak tau...
rupanya mutiara sabah ni ade 2 kategori...1st mutiara air masin..ciri2 : bulat, harga sedikit mahal 2nd mutiara air tawa ...ciri2 : tidak bulat (lonjong, leper) dan harganya sedikit murah..saya lebih tertarik dengan mutiara air masin..Sementelah saya ni peminat mutiara...so mmg bershopping sakan la..waaaaaaaaaa habis duit aku....

No comments:

Post a Comment