Iklan

Monday 9 May 2011

sambutan ulangtahun

Penghujung bulan april dan awal mei memang banyak sangat nak celebrate birthday. Bermula pada 19/4 (My friend -Yani & my bos pnya wife), 20/4 (my son - Amirul Sufi), 23/4 (My sister & my niece - Aliya Damia), 27/4 (My mom - Pn. Shaidah & my SIL - fiza), 28/4 (my MIL - Pn. Zainab), 30/4 (My friend - Shamsul Anuar), 1/5 (My nephew - Shauqiz), 2/5 (My daughter - Ainuriz Sufiya), 3/5 (My cousin - syasya), 5/5 (My birthday), 6/5 (My SIL - Azlina a.ka michelle)..woow banyak tu..

Dalam banyak-banyak birthday yang tersenarai ni...2 orang ni paling banyak cekadak...sape lagi kalau bukan anak saya..Yang si abang mcm entry yg lepas saya dah cite ....celebrate kat sekolah & party pack...purrrrpp(tertelan air liurku melihatkan duitku terbang)..

Kali ni..si adiknya pulak...waduhhh2x...kopak makkkkkk!!!!!...
Disebabkan cuti panjang (coz labour day)..so kiteorg pg la b'cuti (ala..tak gi mana pun ...ulu yam jek)..so tak la buat kek utk si gedik sorang ni..So celebrate kat hutan ulu yam tu je la...tapi bila balik umah ...dia tanya saya..("tak de kek utk ya ke??...hari tu abang ibu buat)...terkesima jap (coz nk carik jawapan sesuai)..hehehehe. Saya katakan pada dia nanti ibu buat (pujuk la konon)...lagi pun kan kite kan baru balik dari ulu yam ibu penat...huhuhu alasan paling konkrit dia pn diam la sekejap..tak lama pas tu dia tanya balik..huhuhu...tak leh jadi cam gini tak tenang aku...Nak mendiamkan dia (agar tidak dianggap berat sebelah) pegi la menggagau cari kek. Dah kite ni tokey kek mana pulak nak tau kedai kek kat mana (coz memang dah lama tak beli kek)..Saya dengan en. suami pegi la mencari kedai kek. Selain kek saya beli la sedikit mee untuk makan2...Ok tamat..

Ingatkan setelah permintaan dipenuhi dah lepaslah beban saya..rupanya esoknya..dia boleh tanya lagi..(huhuhu). Hari tu ibu cakap nak buat kek dora & party pack (macam abang)...aduiihhhh setepet kena...
Saya katakan...la kan dah buat semalam..(dia pun buat muka).. pe la nasib aku ni ...kena buli ngan anak-anak jek..(mode: kesian)..

Hati seorang ibu memang tiada tolok bandingnya. Melihatkan mukanya yang muncung (dah boleh sangkut baju) Saya buatkan juga...kopak lagi. Hasilnya terjadilah sebiji kek Dora dan 80 party pack untuk dihantar ke sekolah. Ha..puaslah hati dia. Perasaan hasad dengki tu tetap ada (abang tak leh lebih) haaaa memang dia la lg lebih ...mana taknya kek dapat 2 biji + party packs lagi extra 50 bags wuawuawua...

Kepada anakku Ainuriz Sufiya bt. Sahnon...ibu doakan ya jadi anak yang solehah dan belajar bersungguh-sungguh..segala kemahuanmu telah ibu turutkan ...so diharap segala pengorbanan ibu ini akan terbalas dengan kejayaanmu...AMIN....

1 comment:

  1. semoga anak kita menjadi anak yang soleh dan solehah .....


    LOVE U N OU FAMILY

    ReplyDelete