Iklan

Wednesday 6 April 2016

Trip ke Europe


Salam semua..hari ni rajin skit nak upload blog..jenuh juga nk memikir apa nak cite ..
first skali saya nak story pasal tiket flight..dah banyak sangat google airline tapi harga ada yang murah ada juga yang mahal..ramai gak bagitau Qatar airways, etihad dan emirates murah tapi bila tengok tak murah sangat. At last saya jumpa Turkish Airlines tengok tarikh memang ngam kena plak dengan budak cuti sekolah dan harga yang saya dapat serendah RM2,100.00 return. Kalau bernasib baik dan pandai pilih waktu nk search boleh dapat serendah RM1,900.00 (boleh juling-juling bijik mata)..tanya dalam hati betul ke semurah ni..tapi tip saya nak bagi kadang-kadang memang betul tiket murah tapi airportnya jauh bukan airport utama so semak dulu sebelum beli ye..
kembali kepada proses membeli, bila dah tengok segala details apa lagi laju je membeli...settle bab tiket. Destinasi tiket adalah dari KL-Istanbul-Amsterdam. Penerbangan TK0063 mengambil masa 11jam 05minit aduhaiiii!!! kebas punggung. Dari Istanbul ke Amsterdam 3jam 30minit.

Setelah dapat pengesahan tiket daripada Turkish Airline...terus siapkan program jelajahan selama 2minggu. Mula-mula tak tau nak start dari mana tapi setelah search pelbagai blog travel..dapatlah beberapa tips untuk memulakan penjelajahan.

Saya akan share..program saya sepanjang 2 minggu saya berada di sana. pada sapa2 yang nak pergi ke europe dengan budget yang minimum..don't worry i will help you guys.

No comments:

Post a Comment